středa 4. února 2009

Příjemná sobota; Míša, pokec o focení, a hlavně Google Phone

Ano, píši o té sobotě co byla (31.1. 2009) :) To si takhle vstanu, je sobota, pohodička, v plánu sice pár věcí je, ale nic co by nějak pospíchalo nebo bylo nějak nutné... a najednou mi přijde zpráva od kamarádky z Brna, Míši, že jede do Prahy se zájezdem do divadla, a že bude mít chvilku čaasu, ejstli se nestavím a nepokecáme.... Míšu znám ze Seconlifu, už asi dva roky? Sice více virtuálně, než osobně, ale už jsme se párkrát viděli na srazu, a vždycky si dobře pokecali... no a abych to nerozpitvával, nakonec do kina nešla, flákali jsme se v okolí V8claváku, prolezli všechny knihkupectví v dosahu (oba milujeme knížky), dostal jsme školení v teorii focení, a prolezli jsme prodejnu Foto Škoda, která je ve Vodičkově ulici, kde jsme koukali co by se pro mě hodilo za "zrcadlo" (slangový termín pro digitální zrcadlový fotoaparát), a přitom opět řešili všechny detaily, rady, těla, skla (slangový termín pro objektivy), a tak podobně. Ve finále jsme se shodli, a i já pak dodatečně usoudil podle informací na internetu, technických specifikací a podobně, že pro mě bude asi nejlepší CANON EOS 450D, a samozřejmě ne samotné tělo, ale set CANON EOS 450D + objektiv EF-S 18-55 IS + SD 8GB, za bratru 16 a půl tisíce (u Škody je navíc ještě levnější než v CZC, kde bych ho jinak asi kupoval, navíc zde je v setu ještě ta paměťovka :) ). Samozřejmě nekoupím ho hned, jednak teď nejsou nadbytečné finance, a jednak ještě potřebuju nastudovat hoodně teorie :)
A to, proč vlastně celý tenhle post píšu, jsem si nechal úplně nakonec :) Ano, měl jsme pořád na paměti, že od pátku se naNárodní třídě, v prodejně T-mobilu, začal prodávat telefon G1, cože vlastně hardware od HTC, a software od Googla, jednoduše řečeno :)
No a protože jsme šli okolo, stavili jsme se tam, a já měl G1čku asi hodinu v ruce :) Míšu nijak extra nezajímal, a stačilo jí koupat mi přes rameno, takže jsem ho měl celý pro sebe :) V ruce jsem měl tu bílou verzi, a popravdě, byl jsem nadšen, ale mé pocity byly jaksi, jak to říci... rozporuplné?
Popravdě, nejvíce by mě potěšil jakýsi mix G1 a IPhonu, protože každý má něco, co ten druhý nemá :) Ale jinak u mě i tam vítězí G1. Nemá (zatím, je to podle mě jen otázka času) multi-touch, oproti IPhonu mi přijde lehce neohrabanější, možná trošku méně stylový, ale zase má hardwarovou klávesnici (a píše se na ní SAKRA dobře), má přece jen pár tlačítek, a takový zvláštní touchpad, který je ve formě jakési "bouličky", ovšem ovládá se přes něj překvapivě docela dobře. Tlačítka okolo fungují intuitivně, a zřejmě nikdo nebdue mít problém pochopit, co které a kdy dělá. Vyklápění dotykové obrazovky funguje dobře, ale trošku bych se možná bál, a hlavně, u kusu který jsem měl (a měl toho zřejmě dost za sebou), jaksi už trošku nelícovalo :) Jinak se tam ještě dá najít slotík pro microSD, a takový zvláštní zmršený mini-USB, přes který s enabíjí, a asi se do něj dávají i sluchátka s odpovídajícím konektorem - zde opět nikdo nepřemýšlel, proč neudělají normální 3,5 mm jack, aby si tam každý dal svá oblíbená sluchátka, a nemusel používat jejich "chroupátka"? Valné kvality jejich sluchátka asi nebudou, a v případě že si G1 koupím, budu asi nucen stejně nosit v druhé kapse mp3 - alespoň budu vyvážený :)
Dotykový displej má krásné podání barev, reagujem pouze na lidskou ruku (lépe řečeno, na lidské teplo), takže zapomeňte na stylus, a zapomeňte na ovládání telefonu v rukavicích :) Displej bych neřešil, podle mě odpovídá tomuto přístroji, a ostudu mu rozhodně nedělá.
Jinak co dodat k Androidu... svižný, hezký, tři pracovní plochy, které se dají ležérně šoupat sem a tam, "vyšoupávací" menu, a obecně se mi ten systém líbí, ale je vidět že ejt o jen polotovar, který čeká, až so ho každý dle chuti "doupraví" dle svého vkusu přes Android Market, či jak se to jmenuje.
Co bych snad ještě vytkl, nebo spíše co vadí/chybí mě, je zmíněný multi-touch, chybí mi to co dělá IPhone když třeba v seznamu dojede na konec nebo na začátek (takové to "zhoupnutí" :) ), nepochipl jsme systém fungování SMSek, a vadí že nemám jako variantu k HW klávesnici možnost používat i dotykovou (zatím se objevuje co sjem viděl pouze u vytáčení čísla rukou, a u kalkulačky).
NA druhou stranu bych vyzdvihl mimo zmíněných věcí fungování a zobrazování Google Maps, GPS, i 3 mpix foťák ujde (akorát nemá blesk, zase), reprák také v rámci možností ujde, a celkově tahle hračka dobře sedne do ruky.
A jako samozřejmost k tomuto telefonu počítám tarif s neozenými daty, nebo přinejhorším s nějakým menším limitem, protože ač má wi-fi (a BlueTooth, samozřejmě), tak spoléhat se v Praze a obecně v ČR na volné wi-fi spoty je trošku plýtvání potenciálem tohotopřístroje - snm chce být postě lověk připojen neustále, být na mailu, na IM, hledat si spojení, trasy, atd....

Dovedu si živě představit, jak si ho pořídím, zapnu doma wifinu, a budu při vysedávání na WC brouzdat po netu :D

Jelikož nepíši recenzi, ale jen svůj názor, nebudu zde rozpitvávat detaily, na to si každý najde raději recenzi od odborníka :)

Prostě a jednoduše, sobota byla moc fajn :)

Žádné komentáře: